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Roses, Clematis and Peonies
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'Beauty of Stapleford' rose References
Book  (1898)  Page(s) 4.  
 
Beauty of Stapleford. Hybrid Tea -- Bennett, 1880.
No particular merit, having flowers of pale rose colour, with darker centre.
Website/Catalog  (1897)  
 
Ever-Blooming Tea-Scented & Noisette Roses.
Beauty of Stapleford​​​​​​​  rose, Carmine centre. 
Website/Catalog  (1894)  Page(s) 182.  
 
Tea-Scented Roses and Their Hybrids.
Beauty of Stapleford​​​​​​​  pink, with deeper centre. 
Book  (1891)  Page(s) 178.  
 
Beauty of Stapleford,* hybrid-tea, rose-pink, centre bright carmine, very variable; large, full and of beautiful form.
Book  (1889)  Page(s) 147.  
 
Hybrid tea-scented roses (Bennett 1880). Very large, double, broad outer petals, La France-form, carnation-pink, center deep pink. Descends from Mme. Bravy and Comtesse d'Oxford.
Website/Catalog  (1886)  Page(s) 86.  
 
Tea-scented and Hybrid Tea-scented Roses. 
Beauty of Stapleford. Color, outer range of petals very pale pinkish rose, gradually shaded to a deep rosy centre. 
Book  (1885)  Page(s) Vol. I, p. 131.  
 
Hyb. thé. Beauté de Stapelford. Bennett 1880. Issu de Alba rosea et de Comtesse d'Oxford; feuillage plus rond que celui de l'alba rosea; fleur très grande, pétales larges, bien arrangés, belle forme; coloris rose pâle devenant plus foncé vers le centre. Belle rose pour exposition.
Book  (1882)  Page(s) 4.  
 
Beauty of Stapleford... Thé. H. Bennett. 1878 Rose tendre. Fleur grande. Plante vigoureuse.
Book  (1881)  Page(s) 269.  
 
Hybrid Teas. Beauty of Stapleford (Bennett 1879), very large, double, with large and broad, well-arranged petals; magnificent form, pale carnation-pink, center deep pink, Descends from the Tea rose "Alba rosea" and the remontant "Comtesse d'Oxford". Especially beautiful.
Magazine  (1 Jul 1880)  Page(s) 97.  
 
Beauty of Stapleford (Bennett), hybride issu de la fécondation des variétés Alba Rosea et Countess of Oxford; il nous semble difficile d'admettre qu'il y ait du sang de thé dans cette variété, car M. Ombrain n'a trouvé aucun parfum dans la fleur, et avec un thé comme mère, cela semble extraordinaire. La couleur est pâle; M. Turner, à qui ce fait était signalé, aurait répondu que cela venait de ce que les roses étaient tellement pleines, qu'il leur fallait beaucoup de temps pour épanouir et que, par conséquent, elles perdaient leur couleur avant d'être bien èpanouies. Si cela se produit en serres, quel effet se produira-t-il en plein air?
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